Як правильно приймати дизайн реклами
Отже, виконавець закінчив роботу над дизайном реклами та з трепетом представляє замовнику результат
Як правило, прийом роботи полягає у персональному чи колективному прозоро-демократичному голосуванні за принципом «подобається/не подобається». В результаті такого голосування замовник може зробити дві помилки: відмовитися від хорошої реклами або прийняти погану рекламу.
Професіонали рекламного бізнесу помалу діляться своїми секретами, розкриваючи методи внутрішньої оцінки якості реклами. Все це дає замовнику чудову можливість навчитися самостійно визначати, наскільки якісний рекламний продукт йому надано. Так, наприклад, замовник може провести простий тест, щоб зрозуміти поганий чи гарний дизайн реклами, що знаходиться перед його очима, оцінивши його за такими критеріями:
1. Відповідність обраної стратегії.
Подивіться уважно на дизайн-макет і відзначте – чи відповідає він початково обраній стратегії чи ні.
2. Прочитність.
Будь-який дизайн, що містить текст, розрахований на те, що споживач має його прочитати. Незалежно від того, чи рядок це на білборді або текст на вашій візитній картці. Якщо текст недостатньо контрастний, набраний шрифтом з розряду «вирвиок», занадто дрібний або, або… це значить, що дизайнер не впорався зі своїм завданням. Якщо все сприймається добре - ставимо галочку.
3. Три рівні сприйняття.
Цей пункт перегукується з прочитністю, але відрізняється тим, що поширюється на вісь часу. Найпростіше пояснити його на прикладі дизайну зовнішньої реклами, зокрема – білборду. Протягом перших двох секунд (перший рівень сприйняття) при погляді на білборд споживач повинен вловити основне рекламне послання, яке має привернути увагу для переходу на другий рівень. Наприклад, "Постійні знижки", "Весняна акція". На другому рівні споживачеві потрібно деталізувати рекламне послання, щоб зіставити його (споживача) потреби з рекламною пропозицією: "... на машинне мастило", "... у магазині "Музичні інструменти для трубачів та барабанщиків". Третій рівень сприйняття призначений для решти: опис характеристик машинного масла, фотографії геліконів і літавр, адреси магазинів, контактні телефони та інше. Якщо на даному дизайн-макеті можна простежити таку ієрархію інформаційних об'єктів – це чудовий дизайн.
4. Достатність та надмірність.
Це найпростіший пункт. Подивіться на дизайн та подумки виправдайте наявність кожного елемента. Якщо елемент не має аргументів на користь своєї присутності, запропонуйте арт-директору відмовитись від нього. Не виключено, що арт-директор знайде аргумент - прислухайтеся до його думки. Основне значення цього пункту – розумне використання наданої рекламодавцю рекламної площі. Головне, щоб при тестуванні за даним пунктом у замовника не виникло бажання (саме бажання, а не потреба) щось додати. Боріться з таким бажанням. Перефразовуючи Козьму Пруткова для цього випадку, «нельзя впихнуть невпихуемое», особливо в дизайн зовнішньої реклами. Думайте не над тим, щоб його ще «допхнути» в дизайн-макет, а над тим, що можна було б прибрати, щоб не відволікати споживача від основної інформації. Якщо макет містить достатньо інформації для того, аби донести до споживача рекламне послання та спонукати його до задуманої дії – як то візіт до магазину за вказаною адресою, до набору вказаного номера телефону чи відвідування веб-сайту – отже, дизайн добрий.
5. Запам'ятовуваність.
Покажіть макет будь-кому на орієнтовний проміжок часу, який буде у споживача для знайомства з рекламою. Заберіть у нього макет і за півгодини-годину запитайте, що він запам'ятав із продемонстрованого. Якщо у пам'яті випробуваного залишилися головні елементи реклами – дизайн виконано добре.
6. Психологія.
Рідко, але трапляється, що повз арт-директора, який розробив стратегію та ідею реклами, проскакує дизайн, що містить підвищену дозу провокативності, а то й прихованого негативу. Іноді, самі того не помічаючи, дизайнери наголошують на тому, що варто було б згладити або про що варто було б замовчати. Якщо будь-яким чином розроблений дизайн відштовхує або виставляє в поганому світлі вашу компанію - такий дизайн реклами не годиться і ви маєте право вимагати новий варіант.