Стратегія реклами – навіщо потрібні арт-директор та копірайтер
Якісній розробці реклами передусім передує маркетинговий та рекламний аудит.
Після того (і лише після того!) як проведено маркетинговий та рекламний аудит, в роботу активно включаються арт-директор та копірайтер. Дві професії, які для нашого ринку досі не зрозумілі. А роблять вони ось що.
Якщо уявити рекламну площу як поле битви, то арт-директор і копірайтер – це два стратеги, які розставляють війська на полі битви за покупця. Продумують по секундах сприйняття реклами покупцем, розставляють елементи та акценти виключно з розрахунку на повну та беззаперечну перемогу рекламодавця.
Арт-директор – це людина, яка буде стояти до останнього (до самого продуманого, правильного та опрацьованого варіанта дизайну) між замовником та командою маркетологів, дизайнерів, технологів та копірайтерів. Якісний результат роботи усієї команди – це та планка, яку має тримати арт-директор. Від уміння поставити завдання, задати напрямок розробки та тонкого почуття прекрасного арт-директором залежить не лише щастя замовника, а й гордість компанії-розробника реклами за виконану роботу.
Копірайтер (він же глашатай, він же менестрель, він же поет-пісняр, а іноді і казкар) – це людина, яка має оспівати об'єкт реклами так, щоб у потенційного покупця не залишилося ні тіні сумніву в тому, що об'єкт, що рекламується, сповнений усіма магічними, космічними та реальними властивостями.
Ефективний копірайтинг – це не просто красивий та грамотний текст. Успішний копірайтинг відповідає сценарію: «Зверни увагу. Вияви цікавість. Запались бажанням. Придбай.» Кожен із елементів сценарію може бути обіграний не лише текстом, а й графічним способом чи ілюстрацією.
Результатом роботи арт-директора та копірайтера, як правило, є сформульована стратегія реклами, концепція, що містить ідеї та тактичні прийоми обраної стратегії, текстові сценарії, а іноді й ескізи того, що у перспективі стане вашою рекламою. І вже на етапі розробки стратегії ви, як замовник, можете включитися в процес і оцінити майбутній результат.
Абстрагуйтеся до рівня вашого потенційного покупця та погляньте на рекламу його очима. Іноді буває достатньо уявити рекламу, як продавця-людину, і перевірити його на наявність необхідних йому якостей. «Поспілкуйтесь» з рекламою і, якщо такий продавець не перешкоджає придбанню продукції, що рекламується, і навіть навпаки – спонукає вас до покупки, отже, обрана стратегія вірна і є запорукою хороших результатів реклами.
Одна з основних помилок, з якими нам, на жаль, доводиться стикатися – реклама должна понравиться заказчику. Народна мудрість говорить: «Я не сто доларів, щоб усім подобатися». У ній закладено простий зміст. Хороша реклама - це не реклама, яка вам подобається, а реклама, яка принесе вам сто (тисячу, мільйон) доларів, і це вам, безумовно, сподобається.