Створення логотипу та фірмового стилю, які будуть працювати на вас
Етап неймінгу успішно пройдено і можна приступати до створення зовнішнього вигляду «вашого дітинчати». На даному етапі ви повинні «намалювати», як виглядатиме ваш бізнес. І якщо в житті дитина буде схожа на маму, тата чи бабусь і дідусів, то в розробці логотипу та фірмового стилю є де розгулятися. При цьому варто пам'ятати, що красивих логотипів багато, а правильних і корисних, тобто логотипів, що «продають», – набагато менше.
Звісно, основна функція логотипу – ідентифікувати бізнес. Але одного цього недостатньо, щоб логотип допомагав вам процвітати. Необхідно зробити так, щоб у свідомості покупця устоявся однозначний зв'язок – «ваш логотип – якісний товар, що йому подобається і який йому підходить». Зробити товар якісним та наділити його конкурентними перевагами – ваша турбота. А ось створити логотип, який привертатиме увагу ваших покупців, будитиме в них позитивні емоції та викарбовуватиметься в пам'яті – турбота, в першу чергу, маркетолога, і в другу – розробника фірмового стилю.
Розробці дизайну логотипу та фірмового стилю, які будуть працювати на вас, передує серйозний маркетинговий аудит і вибір позиціонування вашого бренду. Досвідчений маркетолог повинен ретельно вивчити ваших покупців, виявити конкурентів, охарактеризувати природу конкуренції та підібрати найвдаліші асоціації образу майбутнього бренду (т.зв. точки паритету та диференціації). І, будучи адептом багаторазово випробуваних технологій, не забути при цьому про людську (емоційну) складову бренду.
Якщо така робота вже зроблена вами і ви знаєте «від і до», ким є ваш покупець, яким якостям товару він приділяє особливу увагу, наявність яких якостей товару «поза обговоренням» і який емоційний відгук повинен викликати товар, і що важливо – з ким і як вам доведеться конкурувати, то у вас в руках – готове завдання на розробку логотипу. Зроблений відповідно до такої постановки завдання логотип буде розрахований саме на потрібну вам аудиторію та її цінності, вигідно виділятиме вас серед конкурентів, а реалізовані в дизайні ідеї сприятимуть його природному сприйняттю. Вже при першому погляді на такий логотип покупець зможе виділити його та запам'ятати.
Якщо маркетингова частина робіт ще не зроблена, і, можливо, ви навіть не знаєте, як до неї підступитися – можете розраховувати на допомогу маркетологів нашої компанії. «Маркетолог напрокат» може дати вам консультацію та виконати необхідні маркетингові роботи.
Все рідше, але досить часто, компанії приступають до створення логотипу і фірмового стилю, пропускаючи етап маркетингових робіт і надаючи дизайнеру дуже мало необхідної інформації, наприклад, тільки назва і рід діяльності компанії. Такий замовник покладається на чуття і досвід дизайнера і, як правило, на власне або, що набагато гірше, дизайнерське розуміння ринку. У цьому випадку, якщо дизайнер досить досвідчений і грамотний, логотип і фірмовий стиль будуть виконані стильно і з дотриманням стандартів якості, але можуть просто не потрапити в ціль. Тому що вподобання замовника та дизайнера далеко не завжди збігаються з очікуваннями купівельної аудиторії.
Отже, ідеальний логотип – це хороший логотип (стильний, грамотно виконаний, з розумною часткою креативу), що виділяє вашу компанію, товар чи послугу і справляє потрібне вам враження на обрану аудиторію покупців.
Те ж саме можна сказати про фірмовий стиль. Це не обов'язково лише діловий стиль компанії (корпоративний стиль). Якщо ви розробляєте торгового знака для лінійки товарів та дизайн упаковки для цих товарів – всі вони будуть виконані в єдиному – фірмовому стилі. Якщо діяльність вашої компанії – це продаж товарів для однієї купівельної аудиторії, то стиль такого дизайну швидше за все буде таким же, як ваш корпоративний стиль. Якщо ви продаєте товари для різних груп покупців, то фірмовий стиль кожної лінійки товарів, з погляду маркетингу, може бути різним. Елементи фірмового стилю поряд з логотипом допомагають створювати потрібні асоціації у покупців та сприяють запам'ятовуванню бренду, а надалі – зростанню продажів.
Пропозицій щодо розробки логотипу в Києві сьогодні досить багато. Щоб зробити правильний вибір (а ви вже знаєте, як це важливо), недостатньо набрати в пошуковій системі слова «розробка логотипу Київ». Знадобиться вдумливо ознайомитися з портфоліо десятків виконавців, вникнути в алгоритм їхньої роботи, з'ясувати вартість розробки логотипу, порівняти ціни.
Відмінний логотип – це цінний актив, який не може коштувати дешево. Але й платити за нього стільки, скільки беруть рекламні гіганти, найчастіше нерозумно. У нас ви знайдете оптимальне співвідношення «розробка логотипу – ціна» і не витрачатимете час на те, щоб з'ясувати, скільки коштує логотип, які етапи розробки логотипу, та отримаєте відповіді на інші питання.