Малий бізнес та соціальні медіа: крок другий
Що це, Берріморе?
Здається минулого разуя не зробив одну важливу річ і не сказав про те, що мається на увазі під соціальними медіа. Це не тільки Facebook, ВКонтакте, Instagram, Pinterest і Twitter, але і всі блогосервіси, на зразок Livejournal, BlogSpot і Liveinternet, а також відеоресурси, серед яких найбільш відомі це Youtube та Vimeo.
Навіть деякі фотохостинги, оснащені функціями соцмедіа, я маю на увазі Flickr. Ну і звичайно, не можна забувати про професійні майданчики LinkedIn, XING, Profeo та різноманітні спеціалізовані форуми. Навіть сайти знайомств та онлайнові ігри зараховуються до соціальних медіа.
Зараз багато інтернет-ресурсів обростають власними соціальними функціями або прикручуються до наявних майданчиків, а значить частково або повністю можуть бути включені в великий список соціальних медіа. Скажімо, якщо на цьому сайті з'явиться функція коментарів до статті, а також можливість створення профілю користувача, то він цілком може вважатися соціальним медіаканалом.
Найголовніше – це спосіб взаємодії: користувачі самі генерують контент, простіше кажучи, спілкуються, обурюються, радіють, викладають та розтягують. Тут не вийде вести мовлення з трибуни і ховатися за лаштунками від тухлих помідорів, тут доведеться спілкуватися на рівних і постійно доводити і підтверджувати свій авторитет.
До наших баранів
Минулого разу ми зупинилися на тому, що перед запуском власного ресурсу в соцмережах вкрай бажано провести дослідження існуючих соціальних майданчиків та згадок в інтернеті тем і слів, пов'язаних із вашим бізнесом. Це потрібно для визначення актуальності вашої тематики, інформаційного фону та ставлення користувачів до конкретних продуктів та послуг, а зрештою – для визначення майданчиків та способів взаємодії з користувачами.
Важко давати універсальні рекомендації, бо дуже багато залежить від специфіки бізнесу, але дещо порадити все-таки можна. Спробуйте подумати, за якими ключовими словами користувач вас шукатиме і що його насправді цікавить, подивіться найпопулярніші соцмедійні майданчики, загалом, рядок пошуку на будь-яких ресурсах вам на допомогу.
Допустимо, ви вирішили продавати кеди. Трохи пошорстивши інтернет, ви жахнетеся кількості і масовості соціальних майданчиків, що об'єднали фанатів барвистих тапочок, а заразом і інтернет-магазинів, що продають кросівки та кеди з великою знижкою.
Тут варіанта два:відмовитися від цієї шаленої ідеї поки не пізно або проникнути на існуючі майданчики і там розгорнути бурхливе спілкування під виглядом фахівця у взуттєвій області – люди до вас потягнуться.
Згадав, є ще третій варіант: вивчити аудиторію та створити соціальний майданчик, який не має прямого відношення до взуття, але об'єднує кедоносіїв за певним інтересом. Це може бути музика, вільне кохання або пристрасть до подорожей автостопом. Всі ці теми також непогано представлені в інтернеті, але я поставив вектор міркування.
Здрастуйте Я ваша тьотя
Припустимо, ви запустили власну сторінку у Facebook, проаналізували інтереси користувачів, склали медіаплан та почали “віщати”. До вас потягнувся народ і все начебто непогано.
Але в якийсь момент ви розумієте, що негативних висловлювань і зауважень стає надто багато, а парочка якихось гоблінів ніби спеціально намагаються вивести вас із себе та розтоптати квіточки на вашій віртуальній клумбі. Як говорить народний поголос - це інтернет, дитина, тут можуть і послати (закінчувати це неписане правило, мабуть, не будемо).
Ось ми і підійшли до дуже цікавої теми реагування на повідомлення користувачів у соцмережах. Не можна всіх банити без розбору, не можна залишати репліки користувачів без уваги, але й образити себе не можна.
Оскільки саме у спілкуванні з користувачами корпоративні ресурси роблять найбільше помилок, цій проблемі ми приділимо особливу увагу наступного разу.