Блог Папоротнік 🌿

+380 (50) 353-33-24, +380 (63) 196-50-50 (Київ)

«Чорна п'ятниця» 2019 в Україні: хитрощі магазинів та очікувані знижки в 62-64%

«Чорна п'ятниця» 2019 в Україні: хитрощі магазинів та очікувані знижки в 62-64%

Традиція «чорно-п'ятничного» розпродажу прийшла до нас із США. Починаючи з 2014 року, продавці в Україні почали активно використовувати «Чорну п'ятницю» у стратегіях продажу та зробили її значною подією року. Для тих, хто ще не знайомий із «Чорною п'ятницею» – це один із небагатьох днів на рік, коли магазини у десятках країн світу значно знижують ціни.

Серйозні продавці наперед готуються до цього дня, спеціально закуповуючи та розміщуючи на полицях товари, які можна вигідно продати «на хвилі» великих знижок. Невеликі продавці теж приєднуються до загального розпродажу, пропонуючи помірні знижки. Для них «Чорна п'ятниця» – додаткова нагода нагадати про себе.

У період повсюдних акцій та вражаючих пропозицій покупці втрачають пильність і не піддають сумніву ціни. Будь-якій людині приємний сам факт купівлі хорошого товару за нижчою ціною. Саме на цьому грають досвідчені продавці.

Які прийоми та прийоми магазинів до «Чорної п'ятниці» потрібно знати?

Магазини користуються купівельною ейфорією від великої кількості знижок і не втрачають свого шансу заробити.

Всім відомий такий прийом, як знижки ДО - коли магазин оголошує про значні знижки, при цьому найбільші з них встановлює на одиничні (і найчастіше не найпопулярніші) товари, а інші товари продає з невеликим дисконтом.

Другий прийом – це товар, який пропонують у подарунок при певній сумі покупки. Таким чином, продавці змушують вас витрачати більше і збільшують чек. Усі люблять подарунки і продавці цим маніпулюють. При цьому вартість подарунків розрахована таким чином, щоб магазин залишився у виграші. Сюди відносяться акції 2 товару за ціною одного, при купівлі 2-х товарів – третій у подарунок тощо.

Третій прийом – великі знижки на неходовий товар. Це зовсім не означає, що товар є поганим. Наприклад, це можуть бути речі з минулих колекцій або електроніка, на зміну якої вже прийшли нові моделі. Чесно кажучи, багатьма речами ми користуємося не один рік, і на таких речах можна сміливо заощаджувати, купуючи не трендові моделі за вигідною ціною.

Четвертий прийом – створення ілюзії знижки, коли велику знижку оголошують на заздалегідь завищену ціну. Досвід спостереження за цінами великих інтернет-магазинів (у світі) показує, що у «Чорну п&aposятницю» ціна товару зі знижкою може виявитися вищою, ніж та, що була напередодні.

П'ятий прийом – велика знижка на другий і третій товар в чеку. Тут вас також підштовхують купити більше, ніж ви розраховували. При цьому ціни на товари завжди будуть збалансовані таким чином, щоб магазин отримав прибуток.

Шостий прийом – добре підібрані супутні товари. Вибираючи товар ви відразу бачите його в оточенні близьких товарів, на які теж оголошено знижку, або ж знижку на комплект, вигіднішу, ніж при купівлі товарів окремо. Це також спосіб продати більше товарів в одні руки.

Сьомий прийом – сховати ходовий товар, який і так добре продається у звичайні дні. Таким чином магазини розпродують у «Чорну п'ятницю» товари, які не мають великого попиту.

Восьмий прийом – закритий пресейл, коли магазин заздалегідь оголошує знижки для постійних покупців. Тут включаються відразу кілька факторів впливу: вибрати товар серед перших, встигнути купити, купити за персональною знижкою.

Що ж НЕ потрібно робити у «Чорну п'ятницю»?

Насамперед не варто піддаватися спокусі імпульсивних покупок! Якщо ви хочете зловити знижку, знайдіть товар, що вас цікавить заздалегідь. Складіть в розумі реальну ціну товару, щоб потім зіставити її з ціною зі знижкою в день розпродажу.

Товари відомих світових брендів у «Чорну п'ятницю» можуть виявитися вигіднішими за ціною на зарубіжних сайтах, навіть з урахуванням доставки. Увага! Завжди з'ясовуйте у продавця вартість доставки з урахуванням митних платежів, щоб не потрапити в халепу.

Пам'ятайте про те, що в Україні найбільші знижки, як і раніше, припадають на сезон новорічних розпродажів. У цей період магазини найактивніше борються ціною за покупця, що призводить до повсюдного відчутного зростання знижкових пропозицій.

«Чорна п'ятниця» або Black Friday – безперечно хороший привід для шопінгу через високу концентрацію знижок. За умови, що ви підійдете до цього усвідомлено і не дозволите обдурити себе.

Окремої уваги потребує питання обману покупців в інтернеті. Не купуйте товар у «Чорну п'ятницю» у ненадійних, не перевірених інтернет-продавців. Особливо якщо у вас просять передоплату. У період підвищеної активності покупців у мережі орудують шахраї.

Не реагуйте на пропозиції якісного та свідомо дорогого товару за дуже низькою ціною – чудес не буває і з великою ймовірністю це обман.

Довіряйте відомим інтернет-магазинам, і найкраще тим, у яких ви вже робили покупки. Про те, як можна самостійно перевірити надійність інтернет-магазину, читайте тут.

І насамкінець, якщо ви купили товар за знижкою, а потім знайшли його за нижчою ціною – ніколи не засмучуйтесь. Ціни постійно змінюються і все передбачити не можна. Користуйтеся купленою річчю із задоволенням!

Трохи статистики про «Чорну п'ятницю» в Україні

(з використанням даних інтернет-ресурсу Black-Friday.Global, який стежить за тим, як проходить «Чорна п'ятниця» у 55 країнах світу)

  1. Найближча «Чорна п'ятниця» в Україні відбудеться 29 листопада 2019 року. Традиційно це п'ятниця після 4-го четверга листопада, після американського Дня подяки.
     
  2. Багато магазинів підігрівають інтерес до Black Friday з початку місяця (з перших чисел листопада). І більшість із них почнуть presale з понеділка 25 листопада. Тим не менш, пік трафіку користувача в більшості країн фіксується в один і той же день - в п'ятницю. За даними Google Trends 33,3% (одна третина) всіх тижневих інтернет-запитів, пов'язаних із Black Friday в Україні, припадає саме на п'ятницю, хоча зацікавленість розпродажем поступово зростає вже з понеділка. На четвер припадає 24,7% запитів цього тижня, що є досить високим показником. А до суботи активність падає рівня вівторка – 9%. Ця тенденція властива не лише Україні.
     
  3. Година пік активності покупців у «Чорну п'ятницю» припадає на 12:00 дня.
     
  4. У середньому на одного учасника розпродажів в Україні припадає 3,8 (3-4) куплених товарів.
     
  5. Цього року українці планують витратити до «Чорної п'ятниці» онлайн та в магазинах свого міста в середньому 3139 гривень (приблизно 120-130$).
     
  6. У 2018 році більшість покупців, а саме 68%, робили покупки і онлайн та офлайн, 14% віддали перевагу тільки онлайн шопінгу, і 18% - тільки офлайн. З урахуванням зростання інтернет-комерції, що спостерігається, очікується, що цього року число покупців тільки онлайн буде більше. Це також обумовлено тим, що в інтернеті легше і швидше шукати потрібні товари та порівнювати ціни.
     
  7. Вже сьогодні магазини в Україні оголосили про знижки до 90%. Проте дані минулих років показують, що середня знижка по Україні до «Чорної п'ятниці» склала: 66% у 2017 році та 64% у 2018 році. Очікується, що середня знижка у 2019 році буде на рівні 62-64%.
     
  8. За розмірами знижок Україна наближається до таких лідерів продажів у Black Friday, як США (68%), Канада (66%), Великобританія (62%). Розміри знижок у Європі нижчі, наприклад у Німеччині та Італії – це 54% (дані за 2017 рік).
     
  9. Внутрішні дані Black-Friday.Global за 2018 рік говорять про зростання продажів в Україні в «Чорну п'ятницю» на 410% порівняно зі звичайним днем. У середньому у світі цей показник становив 663% того ж року.


ТОП-10 товарних категорій, які мають найбільший попит у «Чорну п'ятницю» у світі

1 ' Одяг, 2 ' Електроніка, 3 ' Взуття, 4 ' Косметика та парфумерія, 5 ' Побутова техніка, 6 ' Подарунки, 7 ' Товари для дітей, 8 ' Книги, 9 ' Спорттовари, 10 ' Спідня білизна.

ТОП-10 що продається у Чорну п'ятницю в світі